روش نمایندگی، و فرانچایز فروشگاه های شرکت مزرعه خوراک سالم
۱-۱) شرکت مزرعه خوراک سالم
شرکت مزرعه خوراک سالم از مجموعه هلدینگ بزرگ میهن در نظر دارد به منظور توسعه بازار و همچنین ایجاد اشتغال و کارآفرینی نسبت به راه اندازی نمایندگی فروش، فرانچایز و عاملیت فروش محصولات پروتئینی خود اقدام نماید. تفاوت مزرعه خوراک سالم با دیگر مجموعه ها در حوزه مواد پروتئین در این است که در مزرعه خوراک سالم انواع گوشت گوسفند و گاو از بدو تولد تا رشد توسط خود شرکت تامین میشوند، همچنین در ادامه زنجیره از کشتارگاه تا درب فروشگاه توسط خود شرکت صورت میپذیرد. و به همین دلیل کیفیت، در تولید و خدمات و پشتیبانی از سطح بالاتری وجود دارد و کلیه نمایندگان میتوانند در زمان های خاصی از سال که تامین دچار مشکل می شود با خیال راحت تر اقدام به رقابت در بازار نمایند. همچنین وجود زنجیره های کامل در تولید انواع فرآورده امکان تکمیل کردن سبد کالا را به نماینده می دهد. در این خصوص از کلیه شخصیت های حقوقی و حقیقی که علاقمند به راه اندازی کسب و کار سودآور هستند دعوت می شود با مراجعه به کانال های ارتباطی زیر به جمع خانواده بزرگ ما بپیوندند.
۲) کسب و کار در حوزه صنعت پروتئین
صنعت پروتئین به عنوان یکی از صنایع غذایی اصلی همواره از دیرباز مطرح بوده است. این صنعت در ایران شامل انواع گوشت قرمر گوسفند و گاو و گوشت های سفید مرغ و ماهی بوده است. با توجه به سرانه مصرف و قیمت بالای انواع فرآورده های پروتئینی این صنعت به عنوان یک صنعت با حجم بالای گردش مالی همواره مورد توجه قرار داشته است.
۳) رتبه بندی فروشگاه های زی خوراک
فروشگاههای زی خوراک با توجه به وسعت دارای امکانات متنوع می باشند که با ستاره مشخص میشود. ستاره قرمز بیانگر این است که میتواند باشد یا نباشد و این موضوع بنا به وضعیت و امکان ایجاد دارد.
تعداد ستاره/امکانات | متراژ | نوع عرضه | کافه گوشت | سوپری | توضیحات | ||||||
قصابی | منجمد | گرم | |||||||||
۵۰> | ۵۰-۱۵۰ | ۱۵۰-۳۰۰ | ۳۰۰< | ||||||||
تک ستاره | * | * | * | * | حداکثر دو مدل عرضه | ||||||
دو ستاره | * | * | * | * | |||||||
سه ستاره | * | * | * | * | |||||||
چهار ستاره | * | * | * | * | * | ||||||
پنج ستاره | * | * | * | * | * | * |
هایپر پروتیین زنجیره ای زی خوراک با داشتن ارزشهای زیر باید توسعه پیدا کند.
- مشتری محوری
شعب زی خوراک با مشتری همچون ربات رفتار نمیکند، پرسنل این فروشگاه ها سعی میکنند مشتریان دائمی را بشناسند، سلام کنند، احترام بگذارند و برای عقاید و ارزشهای جامعه احترام قایل باشند، در زی خوراک مشتری به عنوان عضوی از خانواده تلقی میشوند و بهترین ها به او پیشنهاد میشود، در زی خوراک مشتری باید بتواند بنشیند و از خرید خود لذت ببرد. در شعب بزرگ پنج ستاره مشتری میتواند از فضاهای تعبیه شده جهت تفریح استفاده کند و در فروشگاهها وقت خود را بگذراند، امکان لذت غذا خوردن برایش فراهم باشد و در صورتی که دوست داشت از محصولات غذایی آماده استفاده کند.
- غذای سالم
شعب زی خوراک تمام سعی خود را انجام میدهد که در مصرف روغن پالم، شکر سفید، اسانس های مصنوعی، مواد شیمیایی، گلوتن صادق باشد و نسبت به کاهش و حذف آنها در برندهای عرضه شده کوشش نماید.
- کم نظیر بودن
در فروشگاه های زنجیره ای زی خوراک انواع غذاها و تفریحات بی نظیر باید فراهم باشد. هر فردی با چرخش در فروشگاه های زی خوراک بتواند خوراکی مورد نظر خود را پیدا کند و در صورت احتیاج مصرف کند.
- ارزش افزوده داشتن
استفاده از کافه، در فضاهای فروشگاه های چهارستاره و پنج ستاره و امکان مطالعه کتاب، خوردن چای و دمنوش و گوش دادن به موسیقی فرصتی لذت بخش را در اختیار مشتریان قرار می دهد. در زی خوراک پنج ستاره امکان تفریح به وسیله وسایل بازی همچون شطرنج، تخته نرد یا پلی استیشن نیز فراهم است.
۳-۱) فروشگاه های زی خوراک
فروشگاه های زی خوراک به عنوان یک فروشگاه با محصولات تازه، منجمد و گرم دارای بخش های متنوع می باشد.
شلف کامل ماکیان-ماهی و میگو-گوشت قرمز گوسفند-گوساله-بزغاله
شلف غذاهای نیمه آماده گوشتی – شلف غذاهای ارگانیک
شلف فرآورده های پروتئینی
شلف انواع سالاد-فینگر-پاستا-لازانیا-کلاپ
شلف نوشیدنی-شلف لبنیات-شلف نان-شلف سس و ادویه و چاشنی-شلف ملزومات پیک نیک
شلف غذاهای آماده : شامل انواع غذاهای گوشتی و پروتئینی که به صورت گرم طبخ و در اختیار مشتریان قرار می گیرد.
شلف سوپری : شامل حبوبات، تنقلات، نان و غلات، برنج، نوشیدنیها
۳-۲) مخاطب فرانچایز مزرعه خوراک سالم چه کسانی هستند؟
۱- کلیه فعالان در حوزه فروشگاه داری در خصوص پروتئین و رستوران
۲- صاحبان املاک تجاری با متراژ بالای ۵۰ متر و علاقمند به راه اندازی یک کسب و کار سودمند
۳- کلیه افراد دارای توانمندی در حوزه پروتئین با حداقل سرمایه ۵۰۰ میلیون تومان جهت راه اندازی یک کسب و کار
۴- افراد با دارا بودن املاک لوکس جهت مشارکت در راه اندازی زی خوراک چهار و پنج ستاره
۳-۳) دریافت فرانچایز از مزرعه خوراک سالم مزایای متعددی را به همراه دارد
- صنعت کم ریسک و با درآمد تضمین شده
- برند معتبر فروشگاه های زنجیره ای زی خوراک
- کیفیت بالا محصولات تولیدی به همراه فرمولاسیون اختصاصی
- تخفیفات متعدد و بازاریابی گسترده
- طرح های ویژه، جشنواره ها و قرعه کشی های متنوع
- سیستم فروش و مدیریت موجودی کارا
- سیستم باشگاه مشتریان و سیستم تبلیغاتی متمرکز
- پشتیبانی در امور فناوری اطلاعات و تجهیزات فروشگاهی
- طرح های تشویقی برای ارتقا، فروش عاملین
- مشاوره های تخصصی جهت مدیریت فروشگاه
- تامین مستمر کالاها بدون نیاز به مذاکره با تامین کنندگان و صرف وقت و هزینه
- عدم نیاز به دپوی محصولات
۴) طرح خرید فرانچایز اعطای فرانچایز کد های (۱۰۰)
۴-۱) طرح فرانچایز ۱۱۰ مخصوص سوپرهای فعال پروتئینی یا فست فودها
پروتئینی های و فست فودهای موجود، که قصد تبدیل محل فعلی خود به شعب فروشگاه های زنجیره ای زی خوراک دارند.
در این فروشگاه ها کلیه محصولات پروتئینی فراورده شامل غذاهای آماده و نیمه آماده و انواع غذاهای فست فود با برند زی خوراک و برندهای تامین کننده همکار ارائه خواهد شد.
۴-۱-۱) شرایط ملک مورد تقاضا
- حداقل ۵۰ مترمربع فضای فروش در طبقه و سطح همکف با بر حداقل ۵ متر و ارتفاع سقف حداقل ۲٫۸ متر
- صاحب فروشگاه باید دارای مالکیت یا سرقفلی باشد.
- حداکثر اختلاف ارتفاع با سطح خیابان ۵۰سانتی متر؛ در صورت وجود اختلاف سطح وجود رمپ با شیب حداکثر ۲۰
- ملک باید در نقطه ای از شهر با تراکم مسکونی مناسب باشد.
- فاصله مناسب فروشگاه تا فروشگاه های فعال
- دارای تمامی انشعابات مورد نیاز آب، برق (حداقل یک انشعاب سه فاز ۳۲آمپر و یک انشعاب تک فاز ۲۵آمپر)و گاز شهری
- دارای کاربری تجاری
- دارای کف سنگ یا سرامیک با کف شور
۴-۱-۲) شرایط همکاری
- پرداخت حق تابلو سالانه بنا به نظر کارشناسی شرکت مزرعه خوراک سالم
- ملک در صورتی که اجاره باشد باید اجاره نامه به شرکت مزرعه خوراک سالم منعقد شود و مبلغ قرض الحسنه توسط فرانچایز گیرنده پرداخت شود. و شرکت متعهد می شود مبلغ قرض الحسنه را پس از اتمام قرارداد یا در صورت فسخ قرارداد و تسویه حساب طرفین در طی مدت دو ماه به فرانچایز گیرنده منتقل نماید.
- در صورتیکه که فرانچایزگیرنده مالک باشد باید یک اجاره نامه تنظیم و ملک را در مدت قرارداد به نام شرکت مزرعه خوراک سالم منتقل نماید.
- صندوقدار و صندوق فروشگاه به نام شرکت مزرعه خوراک سالم می باشد و کلیه وجوه به حساب شرکت پرداخت و در بازه های ۱۵ روزه درصد فرانچایز گیرنده پرداخت شود.
- فرانچایز دهنده اقدام به متصل کردن فروشگاه به شبکه پخش اینترنتی خود و شرکت های تحت قرارداد می کند.
- بازه قرارداد حداقل ۳ ساله می باشد که در صورت رضایت طرفین تمدید می شود.
- کلیه تجهیزات و هزینه های راه اندازی شعبه مطابق استاندارد شرکت مزرعه خوراک سالم تهیه می شود و فرانچایز گیرنده باید نسبت به پرداخت هزینه های آن اقدام نماید.
- کلیه امور مربوط به تجهیز و دکوراسیون باید با نظارت فرانچایز دهنده انجام شود.
- فرانچایز گیرنده موظف است کلیه دستور عمل های بهداشتی، کنترل کیفی و برندینگ را رعایت نماید در صورت عدم رعایت مطابق بخشنامه های شرکت جریمه خواهد شد و در صورت عدم الزام قرارداد فسخ می شود و فرانچایز گیرنده ضمن عودت کلیه وسایل امانی و تسویه کامل باید نسبت به پرداخت خسارت های احتمالی اقدام نماید.
- کلیه پرسنل فروشگاه باید با تایید شرکت فرانچایز دهنده استخدام شوند و ضوابط اداره کار و ضوابط مورد نظر شرکت را رعایت نمایند.
- فرانچایز گیرنده حداقل یک خط تلفن و اینترنت پر سرعت باید فراهم نماید.
- پوز فروشگاه به نام شرکت مزرعه خوراک سالم میباشد.
- پرداخت مالیات مشاغل و عوارض شهرداری به عهده شرکت مزرعه خوراک سالم می باشد.
- پرداخت مالیات و عوارض تابلو به عهده فرانچایز گیرنده می باشد
- کلیه هزینه های جاری فروشگاه با فرانچایز گیرنده می باشد. که از محل فروش فروشگاه در انتهای ماه کسر شده و واریز می شود.
- کلیه کالاهای که شرکت به فروشگاه وارد میکند به صورت امانت در اختیار فرانچایز گیرنده می باشد و بروز هرگونه کسری، معیوبی به عهده ایشان است، که متهد به پرداخت می باشد.
- فرانچایز گیرنده حداقل مبلغ سیصد میلیون تومان وجه ضمانت به صورت نقد یا ضمانتنامه بانکی در اختیار شرکت میگذارد. این مبلغ با توجه به اعتبار فروشگاه هر شش ماه بازبینی می شود.
- در وضعیت کافه گوشت کلیه منوها، قیمت ها و نحوه تسویه با توافق طرفین صورت می پذیرد.
۵) ویژگی های عمومی جهت دریافت فرانچایز
شخص حقیقی:
- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
- گواهی عدم سوءپیشینه کیفری
- گواهی عدم اعتیاد
- داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم
- داشتن حداقل ۲۵ سال سن
- داشتن شهرت و رزومه کاری مناسب و قابل احراز
- گواهی عدم چک برگشتی
شخص حقوقی:
- ارائه اساسنامه، آگهی تأسیس، آخرین روزنامه رسمی و آگهی آخرین تغییرات
- ارائه مدارک هویتی اعضای هیئتمدیره
۱) فرایند اعطای نمایندگی
۱-۱) فرایند اداری (پیش از افتتاح)
- گام اول: ثبت اطلاعات اولیه در وبسایت
- گام دوم: کارشناسی ملک، محل و ارزیابی شخص متقاضی در کمتر از یک هفته کاری
- گام سوم: تکمیل پرونده (ارایه مدارک توسط متقاضی، بررسی و اخذ استعلامات توسط شرکت)
- گام چهارم : ترهین ملک
- گام پنجم: عقد قرارداد همکاری
- گام ششم: تجهیز فروشگاه و دکور
- گام هفتم: طی دوره آموزش و کارآموزی
- گام هشتم: افتتاح فروشگاه
۱-۲) فرایند اجرایی (پس از شروع به کار فروشگاه)
- گام نهم: تامین مستمر و بهینه موجودی فروشگاه
- گام ده: پشتیبانی مربوط به حوزه های تجهیز و فناوری اطلاعات
- گام یازده: بازرسی های منظم جهت ارزیابی تطابق عملکرد فروشگاه با استانداردها و ضوابط شرکت
- گام دوازده: تسویه حساب ماهانه با نماینده محترم
۱-۳) هزینه های جاری عامل (نماینده)
- هزینه های پرسنلی شامل حقوق و مزایای قانونی
- بیمه پرسنل
- هزینه تعمیر و نگهداری
- هزینه های انرژی (آب برق گاز…)
- هزینه مالیات بر درآمد
۱-۴) هزینه های متغیر:
- نایلکس
- البسه
- تمامی عاملین فرانچایز ملزم به تبعیت از استاندارد تجهیز فروشگاه های زنجیره ای زی خوراک در تجهیز فروشگاه های خود میباشند.
۱-۴-۱) توجه
- در صورت نداشتن شرایط فوق درخواست متقاضی محترم قابل بررسی نبوده و هیچگونه پاسخی ارسال نخواهد شد.
- در صورت احراز عدم صحت اطلاعات درج شده درفرم مزبور، در هر یک از مراحل تقاضا، نام متقاضی مورد نظر از لیست خارج و تقاضا مردود تلقی می گردد.
- اصلاحات ابنیهای فروشگاه بر عهده شخص متقاضی می باشد.
- فرانچایز گیرنده جهت اخذ امتیاز باید مستقیما به شرکت مراجعه نماید. در صورتیکه افرادی(چه همکاران شرکت و چه واسطه های دیگر) جهت واگذاری امتیاز فرانچایز طلب وجه نمایند این افراد متخلف می باشند و در صورت همکاری فرانچایزه گیرنده با آن ها ، شرکت حق تعقیب قانونی و فسخ قرار داد را در هر مرحله و زمانی برای خود محفوظ می داند.
- افراد علاقمند و واجدین شرایط میتوانند با تکمیل فرم ذیل درخواست خود را جهت بررسی اولیه به واحد اخذ نمایندگی (فرانچایز) شرکت فروشگاه های زنجیره ای زی خوراک ارسال نمایند.